En av de bästa veckorna här!


Om jag inte minns fel så var det den 12e mars som Tieyo åkte hem, Natalie åkte dagen innan.
Tieyos sista dag spenderade vi med en god frukost på Wine Connection och sedan vidare till bio, innan det var dags för henne att åka.
Väldigt tråkigt att både hon och Natta har åkt :(

Samma dag och faktiskt några dagar innan också, så var Oscar väldigt underlig... Han sa konstiga saker och såg väldigt fillurig ut.
Och när vi skulle på bio med Tieyo så sa han att tyckte vi skulle vara hemma halv 5, för annars blev det så sent...
Halv 5?! Vadå sent?! Jag började ju förstå att det var något på gång, och hade även mina aningar om vad det var...
Efter bion tyckte Oscar att vi skulle åka till Mcdonalds o äta lite innan vi skulle säga hejdå till Tieyo, så det gjorde vi...
Men när vi hade ätit upp så ville han inte åka därifrån...vi var tvugna o sitta där...o vänta...
Så jag förstod ju såklart att vi väntade på någon... Och jag hade en liten aning om vem det kunde vara...
Och mycket riktigt, efter en stunds väntan kommer världens bästa Helena gåendes precis utanför Mcdonalds! :D
Helena stannade hos oss i en vecka, och det var en av de bästa veckorna på säsongen!



Frukost på Wine Connection




På en av mina lediga dagar passade Oscar på att åka till Phi Phi med hans kompis Alex, som jobbar på Buffaloo.
Medan de gjorde det tog jag och Helena en utflykt till Tachai Island.
Tachai Island ligger inärheten av Similan Islands där jag varit förut. Det var lika vackert och helt underbart. Det bästa var att Tachai Island är en "ny" ö som bara varit öppen för turister denna säsong, därför är det inte många som vet om denna utflykt. Så på ön var det våran båt med ca 25 pers och en båt till med lika mycket folk. Den båten åkte dock efter en stund, så det vara bara våran båt där.

Här kommer lite bilder:

Jag njuter av det härliga vattnet



Helena tyckte det var bäst att skriva mitt namn, ifall någon skulle ta fel på person :P



Vi fick sällskap av den här "lilla" krabban... Den var lika stor som min fot,
om inte större...








Helena njuter i vattnet


Helena skriver i sanden...


Resultatet:
Kluck Kluck= jag, Määh Bääh= Helena.... = Långa historia ;)



Jag ville också skriva...





Tiden bara sprang iväg när Helena var här.
Hennes sista dag tog vi en long-tail till Freedom Beach och bara njöt av sista tiden.








Som sagt, en av de bästa veckorna här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0