Premiär på premiär på premiär

Träning - speciellt gruppträning i all dess form, det är livet! Det är helt klart min största passion i livet!
Jag har instruerat i gruppträning fram och tillbaka sedan jag var 16 år.
Det hela började med att jag började med aerobic och step up på Knut Säborgs Dansstudio, där jag i dåläget även tävlingsdansade i disco.
Jag blev helt såld på att instruera och drog en rejäl chansning och sökte jobb på Vingresors Sunwing Resort, som just gruppträningsinstruktör. Eller Fitnessvärd som de kallar det där.
Och tjoho jag fick jobbet!
Väl på plats fick jag fortsätta instruera i aerobic och step, men fick även lära mig Core, Styrka, Cirkelträning och vattenjympa.
Efter 8 månader utomlands forsatte jag min "karriär" på Träna Lätt, där jag körde aerobic, core, styrka och spinning.
Blev efter en tid trött på livet i Sverige och längtade tillbaka till Sunwing-livet. Fick återigen jobb på Sunwing Resort Thailand, och fick denna gång åka på utbildning på Mallorca i samarbete med SATS.
Så denna gång körde jag SATS-klasserna Afro, Core, Flow, Power och Powerstep.
När jag åkte hem efter en underbar och lärorik säsong i Thailand, trodde jag aldrig att jag skulle trivas i Sverige igen. Thailand hade nu blivit mitt hem, och kunde inte tänka mig något bättre jobb.
Som tur är så ändrades min åsikt ganska snart...
Jag jobbar nu på Hagabadet som gruppträningsinstruktör i Step Styrka, Core Balance och från och med nästa vecka, även Les Mills-klassen Body Balance.
Och inte nog med det! Kommer även ha vattenjympa på Varbergabadet hela sommaren
Det var förövrigt premiär på det idag. Och oj va kul det var! Solen stekte och det var positiv stämning.
Påminde lite om Sunwing när jag stod där vid poolkanten. Underbart!
I tisdags hade jag mitt andra pass av Step Styrka.
Step Styrka är intervallträning där man blandar stegkombinationer på bräda med stryketräning.
När premiären av den var så gick det....helt ok... Men ett pass ska inte gå Helt ok...det ska gå ASBRA, ellerhur?
Så jag var lite sur på mig själv ett tag, men mina nära och kära försökte övertyga mig att om man har varit på Body Balance-utbildning hela helgen, så kan det ju vara så att man är lite trött i huvudet efter nya koreografier, ny musik och massa ny teknik... och jo det måste jag hålla med om att jag faktiskt var...trött i huvudet alltså.
Innan utbildningen stod jag i vardagsrummet och försökte få ihop passet och tyckte det gick ganska bra.
Men dagen innan premiären av passet fick jag göra om endel, eftersom det var helt annorlunda att göra passen på bräda, jämfört med studsandet på vardagsrumsgolvet.
Tyckte dock ändå inte att jag satte passet helt och hållet förra veckan, så i tisdags morse var min chef Maria på Hagabadet, samt kollegan Amanda, så gulliga och stallde upp som mina "försökskaniner" och jag fick köra passet för dem innan det var dags för det riktiga passet.
Så i tisdags gick det helt klart mycket bättre, och ännu bättre går det nästa vecka!
Det är ett glatt gäng som går på passet och det var fullbokat flera dagar innan, så det gör att man känner sig riktigt peppad! Riktigt peppad på att leverera ett perfekt pass :)

Så, två premiärer på på två veckor. Men det är inte färdigt än. Nästa torsdag kl. 18.00 kör jag mitt första Body Balance pass.
Bara att börja nöta in ny koreografi i skallen! :)
Det är mycket jobb! Tror inte ni kan förstå hur mycket jobb det faktiskt är.
Är det ett eget pass så ska man hitta musik, i rätt takt, rätt längd som passar rätt målgrupp. Sen ska man gör koreografi till varje låt och lära sig det utantill.
Det är inte så bara inte.
Tur att det är det roligaste som finns! Annars vet jag inte om jag skulle orka.

Jag hoppas vi ses på något av mina pass i sommar:
Tisdag: Step Styrka kl.18.00, Hagabadet
Onsdag: Core Balance kl.18.00, Hagabadet
Torsdag: Vattenjympa kl. 12.30, Varbergabadet. Body Balance kl. 18.00, Hagabadet.

Sålänge önskar jag en trevlig och varm sommarkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0