När jag gifter mig vill jag ha ett syrianskt bröllop

I lördags kväll var jag och Oscar bjudna på bröllop mellan Oscars kompis Gabriel och hans tjej Sandra.
Vigseln hölls i Mariakyrkan i Varberga och festen i en lokal bredvid.
Bröllopet hölls på syrianskt vis och var utan tvekan det roligaste bröllopet jag varit på! Helt annorlunda mot våra svenska stela bröllop.
Vigseln var jättefin, men hölls på syrianska så vi förstod inte så mkt :P
På vigseln var det kanske 50-70 pers, medan det på festen var 500!
Det åts mat och dansades hela natten. Riktigt trevligt!
Tyvärr var jag tvungen att gå lite tidigare, då jag skulle upp och jobba dan efter.
Det var jättehärlig stämning, alla var glada, ingen tveka på att gå upp o dansa osv osv.
När jag gifter mig skulle jag också vilja ha det så! Inte så stort bröllop...Men samma känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0