Tigerjakt

Hejsan!
Ber om ursäkt för dålig uppdatering....
Skalman är just nu mätt och belåten efter att ha fått två skinkbitar från min pizza. Han verkar inte speciellt missnöjd med att han numera är ensam i akvariumet. Snarare tvärtom.
Själv sitter jag just nu och lyssnar....eller förlåt...försöker lyssna med vårat snabba internet, på lite låtar till en ny Kidspool disco... Så låtarna som varvar med varandra är just nu Mora Träsk -Tigerjakten och Nik & Jay - Boing! Tror dock den sistnämnda går bort. Men ganska kul att sitta och titta och lyssna på Mora Träsk. De var mina stora idoler när jag var liten. Ganska underhållande när två män i 50års åldern, iklädda fula fotbollskläder från säkert 60-talet, sätter tungan "rätt i munnen" och pressar tungan mot nedre tandraden samtidigt som de sjunger "Nu ska vi ut på tigerjakt". Rätt roligt faktiskt.
Hmm... ja just...när jag var liten lyssnade jag på detta... Kanske ska leta efter låtar som barn lyssnar på Nu... Men vad lyssnar barn på för musik nu förtiden?

Mycket har hunnits med sista tiden.
Först och främst så har vi haft besök av Oscars mamma Tina och hennes fästman Bosse.
Tillsammans med dem åkte vi till Freedom Beach utanför Patong.
Och vi åkte även återigen till Similan Islands.
Det var lika sagolikt denna gång!
Vill ni veta mer om Freedom beach och Similan Islands, kolla i några inlägg bakåt i min blogg.
Sista kvällen med Tina och Bosse firade vi på restaurangen Ricos här i Bangtao. Det är en svensk restaurang med hur god mat som helst!

Idag åkte jag och Oscar till Nai Thon som ligger norr om Bangtao. Stranden var ganska öde och rätt fin. Inte fullproppad med turister.
Ska dit på onsdag igen, fast då med jobbet. Blir nog trevligt.

Fick en fråga om jag kommer att fortsätta att jobba Sunwing i sommar och isåfall var.
Svaret på den frågan är tyvärr nej.
Jag vill gärna för jag älskar jobbet, men jag ska plugga i vår, visserligen på distans, men en rätt tuff utbildning, så jag tror faktiskt inte att jag kommer orka plugga och ha detta jobb samtidigt, hur gärna jag än skulle vilja.
Men man vet ju aldrig vad som händer när jag är klar med studierna :)

Nu är det dags att kika lite Heros innan sovdags.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0