Kräfta

Tomat, kräfta, Rudolf....ja säg vad ni vill...röd är jag!
Den efterlängtade solen och klarblå himlen kom igår, så det stod såklart SOLA på schemat på min lediga dag.
Så jag, Oscar, Ola, David, Sara, Ida, Elin, Kirsti och Jimmy tog våra moppar, styrde ner mot Patong och tog därifrån
en longtailbåt till Freedom Beach.
Där har jag varit 2 ggr tidigare och måste säga att det är väldigt fint där!
Vi hade jättetrevligt alla vi. Och ännu trevligare blev det när en av mina bästa vänner Alex (Koopa) och hans kollegor från Apollo kom dit.
Ska man till Phuket, så tycker jag personligen att Freedom beach är ett måste att besöka.
Man kan ta sig dit enklast med Longtail båt från Patong eller Karon. Det kostar ca 1500-2000 bath(runt 400kr) /båt och då får man vara där hela dagen.
Påvägen hem stannade vi till på ett café/bar längst med vägen och hade en minst sagt, väldigt fin utsikt.
Just nu sitter jag och trycker i mig Marabou Mintkrokant och mitt absoluta favoritgodis, Daim!
Oscars mamma Tina och Bosse kom hit idag och hade med sig massor av gott till oss, så det tackar man för!
Tackar även Oscars mormor och morfar för att de har skickat med knäck till oss :) Har dock inte hunnit smaka på det ännu, då Oscar glömde det på Tina och Bosses hotellrum.
Fick ännu lite besök idag av pappas jobbarkompis. Väldigt trevligt! De bor uppe i Nai Yang, men kom ner hit en dag för att hälsa på :)
Det började med att Teiyo kom och sa att en familj hade letat efter mig på morgonen.
Trodde då naturligtvis att det var Tina och Bosse eftersom det var dem vi väntade på.
Men sen kom det fram en man som jag inte kände igen och sa att det var min pappas jobbarkompis. Och att han hade i uppdrag från min pappa att krama om mig. Så det gjorde han. Tack pappa :)
Nu ska vi hoppa in i duschen o sen kolla om Tina och Bosse är vakna och sugna på att gå och äta.
Kram på alla er där hemma :)
Skalman o Bubblan hälsar också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0