Utflykt

Som jag skrev i tidigare inlägg så var vi på utflykt igår. Med vi menas hela Bangtaoteamet, Show och A/E och hela Kamala.
Jag hade ordnat hela utflykten och visste därför att vi skulle åka från Chalong pier.... Eller det var iallafall vad hon sa som jag bokade utflykten av.
Så när taxichaffören som inte pratade ett ord engelska, började åka åt fel håll, blev jag smått nervös. Men tänkte att han kanske bara tog en annan väg.
När vi sedan började närma oss Rasada Pier, där alla färjor åkte ifrån, blev jag ännu mer nervös och vi frågade om han verkligen åkte till rätt pier.
Då såg han jätterädd ut och började ringa runt, och tillslut stannade han.
Shit, tänkte vi, vad händer nu då? Är vi i ena delen av Phuket och Kamala i den andra?
Men sedan mötte vi upp med deras minibuss på samma väg. Så det var ju tur...
Nu var alla i samlad trupp i allafall.
Men det tog ett tag innan vi väl var på plats vid rätt pier. Men fram kom vi ;)
Vi gick på våran privata speedboat och åkte mot vårat första stopp, Raya Island.
Trots lite lätt duggregn, så hade vi trevligt på stranden där.
'
'
Sedan gick jag och Oscar och kollade om det var möjligt att äta på restaurangen där vi åt i våras.
Och det var det. Thaibuffé för 200 bath/pers. Och bra smakar det också! :)
När vi hade ätit klart fick vi skjuts tillbaka av en traktor. Det var en upplevelse i sig.
Efter ca två timmar på Raya Island, var det dags att åka ut och snorkla.
Åker man runt Raya Island, på andra sidan, finns jättebra snorkelställen. Dock var det för höga vågor, så vi stannade strax utanför Siam beach. Men det gick också jättebra.
Tror dock att vi hade roligare att simmar runt och titta på varandra under vattnet, än att leta efter Nemo ;P
"Klockan är ju inte så mycket än, det hinner bli sol".
Det var våran standardmening under dagen. Vi hoppades på sol, dansade soldans, bad till solgudar osv. Men fick ändå ingen sol. Typiskt!
Klockan 14.00 var det dags att åka vidare till Coral Island. En ö som ligger ca 15 min från Phuket.
Påvägen dit var det väldigt vågit. Vi som satt längst fram i Speedboaten, flyttade bak till nästa åktur kan jag säga.
Det var inte nådigt var det hoppade och slog därframme. Inget för åksjuka och dåliga ryggar!
Eftersom det inte var någon sol, så satt vi mest på en restaurang och drack cola och några käkade mat.
En stund satt vi iofs på stranden och kollade när Jakob och Viktor brottades. Underhållande :P
När klockan blivit 15.45 var det dags att packa ihop och åka hem igen. (Nu längst bak i båten).
Pratade lite om att gå ut och käka, men just när vi var på väg så var alla så trötta.
Men, mat måste man ju ha. Så när vi kom hem, hoppade alla in i duschen och sen styrde kosen mot Buffaloo Steakhouse i Kamala.
Alla var inte med, men de flesta. Tror vi var 17 st som kom och ville ha ett bord ;P
Men det var inget problem. Superbra service och supergod mat, samt efterrätt.
Och såklart, det viktigaste av allt. Supertrevligt sällskap Hela dagen!
Vilken dag!
Tack så jättemycket alla som var med!
Hoppas det blir snart igen!
Och stor kram till er därhemma! Hoppas ni har det skönt i snön ;)

Kommentarer
Postat av: Ebba

Som jag längtar till Thailand nu, men det är fortfarande 4,5månad kvar.. suck. här är de föörmycket snö och föör kallt.. och ja känner att ja knappt kan ta mig nånstans.. min cykeln blev stulen igen för en månad sedan och skulle hämta ut en ny i måndags men de va förkallt så ja tänkte ta den på tisdagen men då var de ju 10cm snö på backen så att åka ut till Marieberg och hämta cykeln för att cykla hem kom inte på fråga... Vill ha värme nu! Saknar dig gumman! Ni verkar ha det jättehärligt! Kramar

2010-11-12 @ 00:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0