Lite uppdatering

Jag har inte så mkt tid o skriva så mkt eftersom det är mest jobb. Sen när man kommer hem så är man ju ganska trött, så då blir det mest sova.
Men här kommer lite uppdatering iaf...
I måndags så var det show premiär på hotellet. För er som inte vet vad det är så ska förklara de. Det är ett team som består av 2 killar 2 tjejer som sjunger o showar samt 1 ljud/ljustekniker. Dom kör olika shower 5 dagar i veckan på hotellet. Igår så var det Abba! Det är riktigt kul och titta! Dom är så himla duktiga och ser ut o ha så kul på scen och de drar med en annan i stämningen. Eftersom det var premiär igår så var alla lite nervösa, det strulade med lite tekniska prylar och de gjorde vell inte saken bättre. Men jäklar vilken show dom bjöd på, man trodde verkligen inte att de var deras premiär.5 av 5 toast!
Som jag har nämnt tidigare, så var jag och Oscar på Supercheap häromdagen. Där köpte vi massa saker, bla en ny madrass. Detta för att den som var i rummet är ca 1meter och stenhård. Inte speciellt skönt och ganska trångt när man är två.
Vi köpte den och beställde hemkörning på den.
Vi köpte den på lördagen och de skulle komma på måndag mellan klockan 13-17. Detta frågade vi om hundra gånger för att vara säkra på att tiden och dagen för leveransen stämde. Eftersom jag jobbar, så skulle de ringa till Oscar, så skulle han komma och möta upp dem.
Men på söndagen när vi hade aktivitet med barnen, kommer de från receptionen springandes fram till mig och sa att det stod en säng till mig därute i en lastbil. Klockan 12 på en SÖNDAG. Vad hände med måndag mellan 13-17?
Så jag fick be dem att komma tillbaka dagen efter, som vi hade bestämt. För jag jobbade och Oscar var hemma och har inget thainummer.
Så dagen efter så hängde Oscar på hotellet hela dagen för att vänta på att de skulle komma med madrassen.
Men...... kom de? Nej... ingen kom på hela dagen.
Så igår, tisdag, så hjälpte en av recpetionisterna oss att ringa till Supercheap och fråga vart de tagit vägen med våran säng.
Och då, samma eftermiddag dök de upp.
Utanför hotellet ståd det ca 10 thailändare som frågetecken på hotellinfarten.Det var lite svårt med kommunikationen, men vi lyckades bestämma att de skulle följa efter Oscar som körde moppe till "staffhouse" där vi bor och ska ha sakerna.  Men det är alltid ett MEN så fort man ska göra något i det här landet. Denna gång så består "mennet" av ett ljushuvud till thai som har parkerat sin bil framför lastbilen som inte kan backa ut tack vare de. Lastbilschaffisarna såg redan innan inte ut o vara gladast i världen o detta gjorde vell inte alltsammans så mycket bättre. Nu har vi iaf en säng och två stycken hyllor, en till badrummet och en till min garderob. Den gamla sängen tänkte vi använda till soffa samt ha om det kommer folk någon gång.
Som jag också tidigare har nämnt så har all personal nu kommit på plats. Så igår var det dags för utgång i Patong. Med ALLA! :D Även Kamala. Var jättekul o träffa Malin och Malvina igen. Och träffa alla de andra nya också såklart :)
Ida, Emma, Wiktor och Jakob. Showteamare. Fast Wiktor tillhör Kamala.
Jag och Malvina
Malvina och Natalie
Angelica, Ida, Kine och Malvina :)
Johan, Malin och Erik.
Sådär...det var lite uppdatering iaf. :)
Nu är det faktiskt dags att sova. För imorgon kl 9 ska jag vara med på Natalies Flow. Sen ska jag träna Flow fram tills vattenjympan. Sen blir det vattenjympa för barn följt av Power och Core. Så det är bäst att man är pigg imorgon.
Go natt

Kommentarer
Postat av: Emma I

Hälsa Emma och Jakob från mig : ) Vi gick på kulturama ihop. Dom är grymma!

2010-11-03 @ 17:20:27
URL: http://popsickness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0