En dag med Malvina

Idag har jag varit ledig och har då hängt mestadels med Malvina som jobbar i Kamala.
Dagen började med att jag och Oscar åkte till mitt jobb och åt frukostbuffé. Var riktigt gott att för en gångs skull verkligen kunna sitta länge och njuta av frukosten, istället för att kolla på klockan hela tiden och tänka att "om 15 minuter börjar jag med..."...
Sedan åkte vi hem och jag städade lägenheten/rummet.
Efter det skjutsade Oscar mig till Malvina i Kamala, medan han åkte till Patong.
Jag tog massage medan Malvina fixa naglarna :)
Sedan gick vi en sväng på stranden och snackade skit medan vi försökte komma på vart ett svenskt bageri låg som Malvina visste var bra.
Vi gick runt en sväng och letade, men hungern tog överhand och vi slöt upp med Oscar som hade kommit till Kamala, och åt på Buffaloo Steakhouse.
Bakad potatis med skagernröra är inte heller så tokigt.
Men sedan kände vi ett sug efter något sött och en kopp te och kaffe efter maten, så vi beslöt oss om att leta efter bageriet igen.
Vi tog moppen a la thai-style (3 pers på moppen), och åkte runt, runt, runt, runt och ännu mera runt.
Men nä, inget bageri hittade vi.
Så vi åkte till Salt and Pepper som ligger inne i Kamala och åt chokladkaka och äppelpaj. Helt ok det också.
Sedan gick vi tillbaka till Malvinas rum och fastnade och prata med Johan en sväng.
Han berättade då att bageriet ligger åt helt motsatt håll mot det vi hade åkt när vi letade. Typsikt.
Det får bli nästa gång :)
Har varit en riktigt skön dag.
Det är så skönt att umgås med någon, men inte göra något speciellt.
Fast det blir allt speciellt med Malvina, för hon är ju så go :)
Nu ska jag och Oscar kolla film. En lång dag väntar imorgon.
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0