Lucia

Hej allihopa!
Senast jag skrev så berättade jag att det var dags för Lucia. Hur gick det då? Jo det gick superbra!
På dagen, förutom vanliga aktiviteter, så hade jag Lucia-creative. Då ritade vi teckningar på Lucia, stjärngossar och pepparkaksgubbar.
Vi gjorde även snögubbar och lucior/stjärngossar av flörtkulor. Riktigt kul och det var väldigt många barn med :)
Klockan 16 var det dags för Luciaövning. Alla gäster som ville hade fått chansen att anmäla sig till att delta i luciatåget som skulle vara samma dag k 18.
Så klockan 16 kom alla barn och vi tränade på sånger på alla skandinaviska språk och fick lucia-linnen och glitter till håret.
Klockan 18 samlades vi igen, luciaklädda och klara för tåg. Vi samlades i receptionen där vi möttes upp av Lollo (giraffen) som skulle vara Lucia. Samt Bernie, de tre små björnar och farbror Grubb. Alla dessa skulle också vara med i tåget.
Därifrån gick vi sjungandes Santa Lucia på Danska, Norska, Svenska och Finska, till restaurangen Fino. Därifrån vidare till La Tasca och sjöng lite där, och slutligen till scenen och sjöng lite där.
Allt gick jättebra och det verkade vara uppskattat av gästerna :)
Mysigt va? :)
Det var allt om lucia det.
Som ni ser har jag retuscherat några bilder.. Det beror på att jag inte får lägga upp bilder på gäster :) Vilket är helt förstårligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0