Lön och Ledig

Idag så var jag ledig. Ganska skönt efter några, faktiskt ganska tuffa jobbdagar.
Ingen härlig soldag väntade dock. Men! Lönen kom, så hela gänget, Jag, Oscar, Kirsti, Ida, Elin, Erik, Natta, Tieyo och David drog in till Patong för lite shopping.
Kan dock bli en väldigt lång shoppingtur om vi alla ska gå i samlad trupp och gå dit alla vill... Så vi delade på oss och möttes upp efter en tid för lite fika.
Jag "råkade" handla två par supersnygga skor. Tänkte först bara köpa ett par, då jag har varit på jakt efter ett par snygga vita skor, men inte hittat några bra förrens nu. Tyckte de var lite dyra för att vara Thailand (350kr), tills expediten frågade vilka mer skor jag skulle ha. "Nej, men ett par räcker" sa jag. Men fick då veta att det var "Buy one get one free". Så det var ju kanon! Fick alltså två par snygga skor för 350 kr! Inte fy skam :)
Sen råkade jag köpa en klänning också :P
Och så köpte jag en liten enkel julklapp till mamma och pappa :)
Imorgon åker jag till Kuala Lumpur på visumresa.
Blir hämtad här utanför staffhouse kl 05.50 och flyget går kl 08.00.
Åker till Kuala Lumpur, checkar ut, checkar in igen och sen åker tillbaka till Phuket :P
Och på söndag åker Oscar på visumresa. Dock lite längre.
Han åker till Penang i Malaysia och ska vara borta en vecka. Så om någon har något tips på boende eller något att göra där så är alla tips välkomna :)
Kommer kännas lite konstigt att vara borta från honom. Men han kommer ju ha fullt upp med att njuta av Malaysia och jag kommer ha fullt upp med att lära mig nya SATS-klasserna, så det går nog fort :)
Nu är det dags för lite serietittande, True Blood, innan det är dags att sova.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0