Fitnesshost på Sunwing Resort, Bangtao Beach, Phuket

Hej igen alla!
Jag har varit så upp i det blå o lite väl hemlighetsfull så jag har inte riktigt förklarat vad som händer just nu.

Ni vet att jag har filmat massa videos när jag håller i aerobicpass osv. Har kämpat och kämpat med det för att kunna skicka in de videon till Vingresor.
Jag har jobbat via dem förut som Fitnessvärd på Sunwing Resort i Thailand och på Rhodos.
Kände en längtan efter att få göra det igen, för det är världens grymmaste jobb! Och nu har de även ett samarbete med SATS, vilket gör det ännu mer lockande. :)

Jag har ett bra jobb här hemma och har jobbat där i ungefär 3 år. Har jättebra jobbarkompisar och jobbet är helt ok.
Men... man tröttnar ganska mycket på att flyttas från område till område och aldrig få ett fast jobb.
Nästan varenda område jag har varit på, så har personalen varit jättenöjda med mig och jag har trivts bra. På några ställen har de till och med ringt till mina arbetsledare och bett om att få ha mig kvar.
Men vad händer då? Ja men då flyttas man. Verkar inte spela någon roll hur noga man är, hur hjälpsam, flexibel, arbetsvillig man är.
Som sagt jag har varit där i tre år och trivs skitbra och skulle gärna stanna. MEN, man orkar inte med ovissheten om ifall man har jobb eller inte. Vad krävs egentligen för att få ett fast jobb? Borde det inte räcka med typ högst potten på besiktningn och kunduppföljningen, kunderna är supernöjda och ringer och ber om att få ha mig kvar, och jag själv är nöjd och mina arbetskollegor tror jag också är det.
Finns folk som har jobbat mycket kortare tid än mig, men ändå får de fast. Men inte jag?!
Som sagt, jag trivs bra. Men mn tröttnar på det. Så jag beslöt mig för att söka Sunwing igen, innan man blir för gammal :P

Efter många om och men,
mycket filmande och mycket problem påvägen, så fick jag iväg videon och jag fick jobbet som fitnessvärd.
Så den 25 september åker jag på Fitnesskola någonstans i världen tillsammans med alla andra Fitnessvärdar.
Där lär vi oss alla SATS-klasser som vi ska köra på vår desination för vintersäsongen. Det kommer vara klasser som Flow, Afro, Powerstep, Styrka och Core.
Min destination är Bangtao Beach, Phuket, Thailand.







Ser ganska ok ut va? ;) Dit åker jag direkt efter Fitnesskolan.
Det ska blir så kul och jag längtar jättemycket!
Känner mig ju redan som hemma där, eftersom jag jobbat där en gång
och varit där och hälsat på varje år sedan dess.

 
Jag innan vattenjympan, Sunwing Bao 2007/2008


Så om en månad säger jag hej då Sverige och Khap Khun Kha Thailand


Kommentarer
Postat av: bex

härligt =)

2010-08-25 @ 18:56:03
URL: http://peaceofminde.blogg.se/
Postat av: malin [fotoblogg]

sv: har noterat din röst :) fin blogg du har!

2010-08-25 @ 19:45:13
URL: http://mkarlstrom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Såå häftigt och härligt du kommer få det! Det är du värd! Kramar

2010-08-25 @ 22:52:29
URL: http://barahannah.bloggspace.se
Postat av: Helena

you mean SAWASDEEKAA Thailand!!!! :P

Er så misundelig, men utrolig glad på dine vegne!!!

Lykke til dernede- håber jeg får mulighed for at besøge dig i løbet af vinteren (LÆS PARTYYY-Strand, sol, sol, sol og masser af hygge:) )

2010-08-27 @ 12:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0